tirsdag 8. mars 2011

TjejVasan 2011

For første gang skulle jeg i år delta i det 30 km lange skirennet "TjejVasan" som går fra Oxberg til Mora i Dalarna, Sverige.
Har aldri tidligere deltatt i noe skirenn, så dette skulle bli en helt ny erfaring for meg.

 



Stor kø når ca 8000 damer skal hente sitt startnummer.

Da jeg hentet startnummeret, ble jeg intervjuet av SVT. Morsomt! 
Lørdag 26.februar startet ca 8 000 damer på Oxberg.

De raskeste startet i første pulje.


Jeg startet i pulje 9, og hadde ett mål, nemlig å
gjennomføre løpet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Da vi nærmet oss den første matstasjonen, etter ca 1 mil, kom vi til en bakke der det var mange av skiløperne som hadde falt.
Uheldigvis ble også jeg en av dem som ikke klarte å holde seg oppreist, så jeg falt overende og landet på min venstre skulder og arm.
Jeg kjente en voldsom smerte,fikk reist meg opp, men den venstre armen klarte jeg ikke å bruke.
Det å fullføre løpet var jeg så bestemt på at jeg gikk videre, selv om det var over 2 mil igjen til mål. Heldigvis var den høyre armen intakt.   
 
Det var en utrolig seier for meg ved målgang i Mora. Jeg hadde klart det!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Da jeg kom hjem til Larvik, på mandag,gikk jeg til lege. Jeg ble øyeblikkelig sendt til sykehuset, der røntgen viste at det var brudd i overarmen. Dessuten hadde jeg slått av den ytterste delen av skuldra der muskelfestet satt, slik at jeg ikke fikk brukt armen i det hele tatt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dette diplomet er jeg utrolig stolt av!
 
Håper armen blir god igjen, slik at jeg får en ny mulighet til å gå dette løpet.

1 kommentar: